普天間代替施設の滑走路の延長が短縮されることについて(米政府監査院サイト)[英文]:阿修羅♪

普天間代替施設の滑走路の延長が短縮されることについて(米政府監査院サイト)[英文]:阿修羅♪

http://www.asyura2.com/17/senkyo224/msg/274.html









(回答先: 「辺野古が唯一の解決策」という大嘘が米国側から否定された  天木直人 投稿者 赤かぶ 日時 2017 年 4 月 16 日 17:00:05)





(U.S. Government Accountability Office - Excerpt)
https://www.gao.gov/assets/690/683967.pdf





Marine Corps Asia Pacific Realignment:

DOD Should Resolve Capability Deficiencies and Infrastructure Risks and Revise Cost Estimates
GAO-17-415: Published: Apr 5, 2017. Publicly Released: Apr 5, 2017.







(pp21-22)



Reduction in Runway Length at the Futenma Replacement Facility



DOD has not fully resolved the capability deficiency of the planned runway at Camp Schwab, which will replace the 9,000-foot runway at Marine Corps Air Station Futenma but will be shorter. Mission operations at Marine Corps Air Station Futenma support operations involving a variety of fixed-wing, rotary-wing, and tilt-rotor aircraft. Marine Corps Air Station Futenma also supports the use of a runway if needed for a United Nations contingency, such as disaster response, for which U.S. Forces–Japan is a key partner. The proposed runway at Camp Schwab will not adequately support these same mission requirements, according to Marine Corps officials. Instead, there will be two 5,900-foot V-shaped runways that, according to Marine Corps officials, will be too short for certain aircraft. As we reported in March 1998 and is still the case based on our discussions with Marine Corps officials, the loss of Marine Corps Air Station Futenma's runway equates to the loss of an emergency landing strip for fixed-wing aircraft in the area and the loss of the United Nations use of a runway. According to an official from the Office of the Under Secretary of Defense for Policy, the office has not yet developed a plan for other alternate runways in Okinawa because it is not a priority. Although it does not yet have a plan for other alternate runways in Okinawa, DOD did take an initial step in April 2014 when it sent a letter to the government of Japan seeking approval for bilateral site surveys for locations that could support contingency operations. While a good firststep, this letter did not specifically focus on other alternatives in Okinawa—only 1 of the 12 options was located in Okinawa, and some suggested alternatives were located over 1,500 miles away. Moreover, not all of the site surveys have been completed, and Marine Corps and U.S. Forces–Japan officials we spoke with stated that the need remained for alternate runways to be identified.



As indicated by Unified Facilities Criteria 2-100-01, DOD has identified limitations and conditions that affect Camp Schwab's installation's ability to execute mission support with respect to the runway. Although Marine Corps and Pacific Command officials said the government of Japan is ultimately responsible for replacing the lost requirements by providing a longer runway elsewhere, DOD could be identifying other runways in Okinawa that would support mission requirements, which it could present to the government of Japan to help resolve this issue. By planning to construct a runway at Camp Schwab that does not have the needed capabilities, and until the site surveys are completed and an alternate runway is selected to replace those needed capabilities, DOD risks not supporting needed mission requirements and the issue remains unresolved.







−参考−

米政府監査院 「辺野古、滑走路短い」県内で別のもの確保要求しんぶん赤旗













(和訳)





アジア太平洋における海兵隊の再編:





国防総省は能力上の欠陥と設備上の危険を解決し、費用概算を修正する必要がある





GAO-17-415: 公開日:2017 年 4 月 5 日。一般公開日:2017 年 4 月 5 日。





(pp21-22)





普天間代替施設の滑走路短縮





国防総省は、海兵隊普天間飛行場の9000フィート滑走路を置き換えるためにキャンプ・シュワブで計画中の滑走路の能力不足を完全に解決していないが、滑走路は更に短くなる。海兵隊普天間飛行場が任務とする活動は、多様な固定翼機・回転翼機・ティルトローター機を含む運用の支援である。また、同飛行場は在日米軍が重要なパートナーとなる災害対応など、国連の不慮の事態のために必要な場合における滑走路の使用を可能にしている。海兵隊関係者によると、キャンプ・シュワブにおいて提案された滑走路は、これらと同様の任務上の要件を適切に満たすことが出来ない。海兵隊関係者によると、代わりに5,900フィートのV字型滑走路が2本設置される予定だが、これは一部の航空機にとって短すぎる。私たちが1998年3月に報告し、海兵隊関係者との話し合いに基づくと現在も変わりないが、海兵隊普天間飛行場の滑走路が失われた分だけ、この区域における固定翼機用の緊急着陸帯が失われ、国連の滑走路使用が失われる。国防次官政策担当室の関係者によると、沖縄の他の代替滑走路に関する計画は優先事項で無いため、同室はこの策定をまだ行っていない。沖縄に他の代替滑走路を建設する計画はまだ無いが、国防総省は2014年4月に不慮の事態における行動を支援できる場所について2国による調査の承認を求める書簡を日本政府に送り、最初の一歩を踏み出した。最初の一歩は良かったが、この書簡は沖縄の他の代替案に特別な焦点を当てなかった。12の選択肢のうち沖縄に立地する場所は1ヵ所だけであり、一部の代替案は1,500マイルよりも遠くに立地する場所が提案された。更に、全ての場所の調査が完了したわけではなく、私たちが話を聞いた海兵隊在日米軍の関係者は、代替滑走路を特定する必要が依然として残っていると述べた。





統一施設基準2-100-01で示されているように、国防総省は滑走路に関する任務の支援を実行するためのキャンプ・シュワブ施設の能力に影響を与える制約と条件を特定した。海兵隊と太平洋軍の関係者は、これらの失われる要件を置き換えるために別の場所に長い滑走路を提供する最終的な責任は日本政府にあると述べたが、この問題の解決を助けるために国防総省が任務上の要件を満たす沖縄の他の滑走路を特定し、日本政府に提示することは可能だと述べた。必要とされる能力を持たない滑走路の建設をキャンプ・シュワブで計画することにより、場所の調査が完了して必要な能力を置き換えるための代替滑走路が選択される迄、国防総省は必要な任務上の要件を満たせなくなり、問題が未解決のままになる危険がある。











(投稿者より)



米監査院サイトの当該レポートの要約ページにPdfファイルのリンクがあります。該当箇所は21・22ページです。



参考にリンクを載せた「赤旗」の記事も分かりやすいですが、皆様も御自身で御検討なさって頂ければと思いました。







※2023.6.26 日本語訳を追加しました。